lauantai 14. heinäkuuta 2012

Home

Heippa vaan, ajattelin nyt laitella tänne New York kuvia ja kertoa vähän siitä reissusta ja miten on eka ilta Glencoessa mennyt.


New Yorkissa oli, yllätys yllätys, ihan suuper mahtavaa! Maisemat oli ihan uskomattomia, miten rakennukset oikeasti voi olla edes niin korkeita? Meillä soi menomatkalla radio kovalla, ja tunnelma oli koholla. En ehkä siltikään olisi kiljunut niin paljon kuin ne muut tytöt kiljuivat, ihan uskomatonta.. Ja keskustassa ajellessa soi totta kai, New York- laulut! Tuli sellainen olo, et ihan oikeesti, voiko olla totta että MINÄ, Nurmeksen nössö, olen täällä, New Yorkissa? Keltaisia busseja huristeli ympäriinsä, ja autot tööttäili, ja tuli olo kun ois ollu keskellä jotain elokuvaa tai sinkkuelämää, kun nättejä naisia kulki tyylikkäissä vaatteissa kaduilla.

Ekaks ajeltiin lautalle et nähtiin vapauden patsas, olihan se hieno, mut minulle oli ihanampaa nähdä meri, ja kaupunki mereltä päin. Manhattan on kaukaakin niin hienon näköinen.


Sit mentiin Top of the rockiin, ja yllätys yllätys, olin unohtanut ostaa lipun koululta, mutta onneksi sain ostettua sen itsepaikasta eikä tarvinnut maksaa kuin 5 dollaria enemmän kuin muut. Tuli kyl aika hulppea olo kun katseli maisemia, aivan käsittämättömän hienoja. Sain jopa varoituksen, kun koikkelehdin (totta kai) aidalla. En minä sieltä olisi minnekkään tippunut, varmaankaan.. Päätin kuitenkin totella, ehkä niin oli parempi..
Vaan kyllä tuli napsittua kuvia, tuntu et kamerasta loppu akku melkein kun olin koko ajan kamera nenällä, heh. Mut ei sitä tiedä pääseekö New Yorkiin ihan hetkeen enää, joten vähän muistoja.. :)












Onneks mulla oli Riikka ja Emmi mukana, enhän minä olis yksin uskaltanu yhtään siellä kävellä. Siellä kävelijät meni miten sattu, oli ihan sama oliko punaset vaiko ei ja ei autotkaan tainnu aina välittää et miten liikenne säännöt menee. Koko ajan oli poliisi jossain jotakin pysäyttämässä, ja kadun kulmilla oli jotain hot dog ja limu myyjiä. Niinkuin jossain elokuvissa, tosissaan. Harmi ettei me ehditty olla pidempään kaupungilla, meille jäi oikeastaan aikaa vaan tunti kun käytiin syömässä. Mäkkärissä. Se tuli ekana vastaan.. Sain onneksi ostettua sentään lierihatun ja New York paidan, että on edes jotain muistoja isosta omenasta ;)







Joka tapauksessa, reissu oli todella onnistunut, ja nautin siitä! Toisaalta, pakko myöntää että nautin olostani paljon enemmän täällä nyt, perillä. "Kotona".
Lento meni hyvin, löydettiin hienosti New Yorkin kentältä meidän portti ja lentokonekaan ei ollut myöhässä. Paitsi että oli sen jälkeen kun pylrittiin Chicagon kentällä tunti ennen kuin päästiin portille. Onneksi Nina ja Niinakin olivat myöhässä, kun olivat joutuneet ruuhkaan, satuttiin juuri Ninan kanssa törmäämään toisiimme kun tulin vastaan ottamaan laukkuja, joita saikin odotella kaksi tuntia.. Ehtipähän vähän tutustua. Ja kyllä voin vähän vihjailla, että minun tuleva host-mom, on ihan varmasti paras, niin rennolta vaikutti.
Kun saatiin laukut, lähdettiin syömään kiinalaiseen, oli aika hyvää kanaa btw :) ja sit täällä "kotona" odotti aivan ihana hurmuri James koira :) ja kaksi kissaa. Talo on ihan mahtava. Kunnon amerikkalainen, ja minulla on täällä kellarissa oma huone ja kylppäri. Olen tosi tyytyväinen tähän kaikkeen :) Pitäs vaan purkaa laukut ja asettua taloksi. Lapset sit tapaan huomenna, vähän jänskättää!

Mut, no. Heippa!

1 kommentti:

  1. Paras tuo alakulmasta otettu kuva missä on tuo suttunen setä ja sinä :D

    VastaaPoista